Naczytałaś się, że podczas diety nie możesz jeść posiłku na wieczór? Poznałaś wiele opinii, że kolacja jest odpowiedzialna za nadprogramowe fałdy tłuszczu? Jest to prawda jeśli: nie wykazujesz aktywności fizycznej w trakcie dnia, jesz kolację zaraz przed położeniem się spać, zamiast korzystnych dla organizmu produktów stawiasz na słodycze, dania typu fast food albo inne ciężkie do strawienia, zalegające w przewodzie pokarmowym, nietrawiące się, smażone śmieciowe jedzenie. Jeżeli jesteś osobą aktywną. Ćwiczysz wieczorową porą albo późno kładziesz się spać to kolacja powinna być Twoim obowiązkiem! Oczywiście mówimy o dietetycznej kolacji. Co to więc jest dietetyczna kolacja? Dietetyczna kolacja to taka, która przyjmowana jest ok 2-3 godzin przed położeniem się do łóżka. Cechuje się się niewielką zawartością tłuszczu (odpadają wszelkie smażone grzanki i tosty) oraz cukrów prostych. Układ pokarmowy powinien w ciągu nocy zdążyć je przetrawić. Kolacja musi mieć w swoim składzie jak najwięcej białek ponieważ właśnie one nie pozostawiają śladu w naszym organizmie jako tkanka tłuszczowa a pomagają w procesie regeneracji mięśni po całodniowym wysiłku. Dodatkowo wieczorny posiłek należy wzbogacić o niezbyt duże ilości cukrów złożonych. które składniki warto wybierać na posiłek nocny: nabiał (chudy twaróg, mleko o niskiej zawartości tłuszczu), warzywa (np. szpinak, marchew, bakłażan), owoce (np śliwki, gruszki), ciemne, pełnoziarniste pieczywo (rezygnujemy z dmuchanych bułek), chude mięso (np. kurczak). Jakich produktów warto unikać? Dań typu fast food, słodyczy, sera żółtego (zwłaszcza w postaci topionego sera na zapiekankach czy pizzy), produktów seropodobnych, tłustych wędlin (salami) jak również mięs. Zrównoważony sposób odżywiania jest gwarancją zgrabnej sylwetki jaka z całą pewnością będzie wzbudzać zainteresowanie na plaży.