Wiele osób zastanawia się jak zrzucić niepotrzebne kilogramy. Czy i Ty kiedyś zastanawiałeś się: jak można stracić na wadze? Jest na to parę metod. Najistotniejszym czynnikiem jest jednak nastawienie. Samo mówienie, że się czegoś pragnie, podczas gdy robi się coś całkiem różnego nie wystarczy. Nie można też przekładać tego w nieskończoność i mówić: „zacznę od poniedziałku”. Należy natychmiast przejść do działania. Niezwykle często popełnianym błędem jest od samego początku nakładanie sobie ograniczeń w jedzeniu. Może i jest to skuteczne, ale na pewno bardzo niebezpieczne dla zdrowia. Ważne jest też nie tylko ile jemy, ale też co konsumujemy. Dobrze ułożona dieta jest świetnym początkiem do stracenia kilogramów. Co powinna ona w sobie zawierać? Przede wszystkim poranny posiłek powinien mieć w składzie sporą ilość węglowodanów, czyli np. z samego ranka określona dawka płatków owsianych. Sporo warzyw, owoców (ale nie późną porą przez wzgląd na zawartość fruktozy), ale też odpowiednia ilość ruchu. Wieczorkiem osobiście proponuję coś wysokobiałkowego, np. ser biały. Skoro już wspomniałem o ćwiczeniach, to ogromne ilości potu wylejemy na tzw. ćwiczeniach aerobowych, czy interwałach, ale nawet gdy spożytkujemy odrobinę czasu by pobiegać, czy np. pokopać w piłkę to i tak jest sukces. Istotne jest też jak wspomniałem nastawienie. Nie ulega wątpliwości, że przytyć jest ogromnie prosto, ale z chudnięciem nie zawsze już tak jest, z tego powodu trzeba rzetelnej pracy. Nie zniechęcać się też, gdy nawet uda nam się potknąć np. najemy się kiedyś wieczorem. Nie jesteśmy perfekcyjni, z tego powodu nie możemy spodziewać się od siebie doskonałości. Ważne jest jednak, by po przegranej podnieść się i dalej kontynuować obraną ścieżkę. I co bardzo ważne, zwykle zjeść coś po wysiłku fizycznym! Z pewnością czuliśmy często, że nasz organizm się sam domagał wysokokalorycznego posiłku po intensywnych ćwiczeniach fizycznych. Zbić masę naprawdę można i nie potrzeba stosować żadnych specyfików, sukces tak naprawdę tkwi w środku nas samych!